Betalingsvoorwaarden
In onze praktijk geven wij u graag alle aandacht en goede zorg. Daarom werken wij samen met Infomedics voor het versturen en innen van onze rekeningen. Dit betekent dat u een rekening voor de zorg krijgt van Infomedics. Heeft u inhoudelijke vragen over de behandelingen zoals deze vermeld staan op de nota dan kunt u hierover contact opnemen met de financiële administratie via info@tandartspraktijkkampveld.nl of u kunt telefonisch contact opnemen met +31 (0)15 – 212 15 80. Voor vragen over de hoogte van uw vergoedingen kunt u terecht bij uw zorgverzekeraar.
Vergoeding van uw zorgverzekeraar
Als uw zorgverzekeraar een gedeelte van uw rekening vergoedt, staat dit duidelijk op de rekening. Wat overblijft betaalt u aan Infomedics. Heeft u een vraag over de hoogte van de vergoeding op uw rekening? Neem dan contact op met uw zorgverzekeraar. Staat er geen vergoeding op de rekening? Betaal dan alles aan Infomedics en controleer daarna of u de rekening nog kunt indienen bij uw zorgverzekeraar. Bent u aanvullend verzekerd voor tandheelkundige zorg dan declareren wij rechtstreeks bij uw zorgverzekeraar. De vergoeding is hierbij afhankelijk van uw budget en in hoeverre u hier reeds gebruik van heeft gemaakt, het soort contract dat u heeft en de voorwaarden hiervan. Op de aanvullende verzekering geldt geen eigen risico. LET OP: heeft u uw budget (deels) verbruikt dan kunt u een resterende nota verwachten voor het resterende openstaande bedrag.
Controleer daarom VOORAF bij uw zorgverzekeraar in hoeverre uw budget nog toereikend is!
Regel het online!
Op de website van Infomedics (www.infomedics.nl) kunt u veel zaken rondom de betaling van uw rekening snel en eenvoudig regelen, denk bijvoorbeeld aan:
- Status van uw betaling controleren
- Ga naar www.infomedics.nl. U treft de rekeningchecker direct bovenaan de webpagina aan. Vul de omschrijving (cijferreeks) in die op rekening staat en controleer of uw rekening is betaald. Als dit niet het geval is kunt u direct betalen via iDEAL.
- Betalingsregeling treffen
- Infomedics hanteert een betalingstermijn van 30 dagen. Lukt het niet om op tijd te betalen, dan kunt u kosteloos uitstel van betaling aanvragen. Ook kunt u tegen kosten een betalingsregeling treffen. Online vindt u ook meer informatie over het Infomedics Betaalplan.
- Veelgestelde vragen bekijken
- Als u een vraag heeft, kunt u het antwoord daarop meestal vinden onder veelgestelde vragen. Anders kunt u altijd contact opnemen met de Servicedesk van Infomedics.
Heeft u toch nog een vraag? Bel dan met de Servicedesk van Infomedics op telefoonnummer 036 – 20 31 900 (maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 17.00 uur).
Wat gebeurt er met uw gegevens?
Om rekeningen snel en correct te kunnen verwerken, delen wij uw gegevens met Infomedics. Infomedics doet er alles aan om uw gegevens maximaal te beveiligen, uiteraard voldoen zij aan alle geldende wetten en regels rondom privacybescherming. Informatie over hoe Infomedics omgaat met de bescherming van privacygevoelige informatie vindt u op www.infomedics.nl.
Betalingsvoorwaarden
In opdracht van ons verstuurt en incasseert Infomedics rekeningen voor de zorg die u heeft gehad. Infomedics voldoet hierbij uiteraard aan alle (privacy) wet- en regelgeving, zowel de regels die van toepassing zijn op ons als zorgaanbieder, als
aan de regels die vanuit de wet gelden voor Infomedics. De kosten van behandeling, inclusief materialen, worden in rekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de patiënt, ongeacht of deze de kosten geheel dan wel gedeeltelijk kan declareren bij
en aan de patiënt worden vergoed door een zorgverzekeraar. De kosten van behandeling van minderjarigen worden in rekening gebracht bij en zijn verschuldigd door de wettelijk vertegenwoordiger(s).
1.1 Deze voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten, leveringen en behandelingsovereenkomsten, die beroepshalve zijn verricht door Tandartspraktijk Kampveld Delft
1.2 De gedeclareerde bedragen voor honoraria, verschotten en leveringen, inclusief eventuele omzetbelasting, zijn terstond opeisbaar zonder korting.
1.3 Vragen en/of reclames kunnen slechts in behandeling worden genomen, wanneer deze gemotiveerd schriftelijk worden ingediend tot uiterlijk 15 dagen na de dagtekening van de declaratie. Vragen en/of reclames ten aanzien van declaraties welke zijn ingediend na de eerdergenoemde termijn van 15 dagen worden niet meer in behandeling genomen. Alsdan wordt de declaratie als tussen partijen juist en vaststaand aangemerkt. Het indienen van een klacht omtrent een declaratie schort de betalingstermijn en -verplichting niet op. Hetzelfde geldt voor klachten ingediend bij de Klachtencommissie Tandheelkunde of enige andere instantie.
1.4 Bij betalingsachterstand is de tandarts gerechtigd verdere behandeling op te schorten of te verlangen deze slechts te verrichten tegen contante betaling.
1.5 De kosten van behandeling van, levering en/of dienst aan minderjarigen, die niet het oordeel des onderscheids hebben, worden in rekening gebracht aan de wettelijke vertegenwoordigers. Bij minderjarigen die de leeftijd van zestien jaren hebben bereikt, wordt geacht dit oordeel des onderscheids aanwezig te zijn en worden de kosten aan hen in rekening gebracht, tenzij de wettelijke vertegenwoordigers schriftelijk bevestigen dat zij de kosten voldoen.
1.6 De facturatie van alle behandelingen van Tandartspraktijk Kampveld Delft wordt uitgevoerd door Infomedics. Hieronder de betalingsvoorwaarden die zij hanteren:
o In opdracht van uw zorgaanbieder versturen en incasseren wij rekeningen voor de zorg die u heeft ontvangen.
o Uw zorgaanbieder bepaalt of wij de rekening eerst mogen declareren bij uw zorgverzekeraar. Als uw zorgverzekeraar de rekening niet (volledig) vergoedt, dan sturen wij u een rekening.
o Als de zorgverzekeraar een deel van de behandeling vergoedt, staat dat altijd op de rekening. Als wij uw rekening niet bij uw zorgverzekeraar hebben gedeclareerd, sturen we u een rekening voor het hele bedrag.
o Uw zorgaanbieder bepaalt ook of wij de rekening op papier of beveiligd per e-mail naar u sturen. U kunt bij uw zorgaanbieder aangeven wat uw voorkeur heeft.
o De betaaltermijn voor de rekening is 30 dagen. Als u de rekening niet voor deze vervaldatum heeft betaald, dan bent u in verzuim zonder dat daarvoor een nadere ingebrekestelling is vereist.
o Het kan natuurlijk gebeuren dat u vergeten bent de rekening binnen 30 dagen te betalen. Geen probleem. U ontvangt van ons een eerste aanmaning. Deze aanmaning noemen wij ook wel een WIK-brief, omdat de brief is opgesteld in overeenstemming met artikel 6:96 lid 6 BW. In deze brief vragen wij u om de rekening te betalen binnen 15 dagen na ontvangst. Wij leggen u dan ook uit dat als wij de betaling niet binnen deze termijn hebben ontvangen, u vanaf dat moment wettelijke rente (op grond van art. 6:119 BW) en buitengerechtelijke incassokosten (op grond van art. 6:96 lid 2 sub c BW) aan ons verschuldigd bent.
o Betaalt u de rekening niet nadat de betaaltermijn van de eerste aanmaning is verstreken, dan ontvangt u van ons een tweede aanmaning met een betaaltermijn van 10 dagen. U dient binnen deze betaaltermijn het openstaande bedrag van uw rekening, de wettelijke rente over het openstaande bedrag en de buitengerechtelijke incassokosten te betalen. Uit coulance beperken wij bij de tweede aanmaning éénmalig de incassokosten tot € 31,50. Na deze termijn van 10 dagen zullen wij de incassokosten herberekenen volgens het Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten (de zogenaamde BIK-staffel).
o De hoogte van de buitengerechtelijke incassokosten wordt vastgesteld volgens de BIK-staffel. Deze kosten zijn afhankelijk van de hoogte van het openstaande bedrag van uw rekening. De buitengerechtelijke incassokosten bedragen maximaal 15% van het openstaande bedrag van de rekening met een minimum van € 40,00. De BIK-staffel kunt u raadplegen via wetten.nl onder Besluit vergoeding voor buitengerechtelijke incassokosten. De wettelijke rente wordt (half)jaarlijks vastgesteld bij Algemene Maatregel van Bestuur en wordt gepubliceerd in het Staatsblad. De hoogte van de actuele wettelijke rente kunt u vinden op www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/schulden/vraag-en-antwoord/hoogte-wettelijke-rente.
o Betaalt u uw rekening maar gedeeltelijk? Dan mogen wij op grond van artikel 6:44 BW uw betaling eerst in mindering brengen op de buitengerechtelijke incassokosten, vervolgens op de in rekening gebrachte wettelijke rente en tenslotte op het oorspronkelijke openstaande bedrag van uw rekening.
o Betaalt u uw rekening niet (volledig) nadat de betaaltermijn uit de tweede aanmaning is verstreken? Dan neemt het Centraal Medisch Incassobureau (CMIB) de inning van de rekening, de buitengerechtelijke incassokosten en de wettelijke rente van ons over. Mocht u niet volledig betalen aan het CMIB, dan wordt door Infomedics een gerechtsdeurwaarder ingeschakeld. De
gerechtsdeurwaarder start een procedure bij de rechter.
o Op de website van de Nederlands Zorgautoriteit (nza.nl) kunt u informatie terugvinden over de gehanteerde maximumtarieven en/of codes op uw rekening. Voor sommige zorgsectoren – zoals de paramedische zorg en het grootste deel van de medisch specialistische zorg – gelden vrije tarieven. Gelden er voor de aan u geleverde zorg vrije tarieven, dan verwijzen wij u voor informatie naar (de website van) uw zorgaanbieder.
Contact Infomedics:
De servicedesk van Infomedics is bereikbaar via 036-2031900 op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur – 17.00 uur. Voor veel gestelde vragen gaat u naar www.infomedics.nl. Voor vragen over de hoogte van vergoedingen kunt u contact opnemen met uw zorgverzekeraar. Met zorginhoudelijke vragen kunt u terecht bij uw zorgaanbieder. Hieronder vind u extra informatie over de betalingsvoorwaarden in uw gewenste taal.